Hybride werken is ook in jouw organisatie het nieuwe normaal
maar hoe zit het met de thuiswerkplek van de medewerkers?
De voordelen van voorkomen van fileleed en een betere balans tussen werk en privé zijn zichtbaar.
Anderzijds zie je ook de vermoeidheid bij medewerkers die als een uitgeknepen vaatdoek achter hun bureau zitten en afgestompt raken door de sleur van alledag.
Als goede werkgever wil jij graag jouw medewerkers ondersteunen om een fijne werkplek thuis te creëren, zoals je dat tot nu toe ook altijd hebt gedaan op kantoor. Je hebt al budget beschikbaar gemaakt zodat ze de benodigde functionele zaken konden aanschaffen.
En toch, toch mist er iets.
Je ziet en hoort nog te veel medewerkers die zich regelmatig uitgeblust voelen. En dat snap je.
Want wanneer je via Teams een inkijkje krijgt in hun thuiswerkplek, zie je saaie (veelal witte), kale en donkere werkplekken. Dat je medewerker daar niet geïnspireerd en gemotiveerd door raakt, dat begrijp je maar al te goed.
Misschien is het alleen het gedeelte wat de camera laat zien wat zo inspiratieloos is, maar ook aan de lichaamshouding is te zien dat er toch echt nog een wereld te winnen valt.
Zie jij ook deze grote lijn?
- Productiviteit van je medewerkers gaat naar beneden
- Ziekteverzuim stijgt, niet alleen door de beruchte C, waardoor de continuïteit van je organisatie in het gedrang komt
- De voordelen van hybride werken nog onvoldoende benut, maar geen idee hoe dit verder te implementeren en aan te moedigen
Kortom: voor optimaal hybride werken blijkt meer nodig te zijn dan een webshop met functionele en technische voorzieningen voor de thuiswerkplek.
Maar ja, niet iedereen heeft het in zich om binnenhuisarchitect te worden.
Of wel?
Hoe tof zou het zijn als...
jouw medewerkers de mogelijkheid krijgen om eigenaarschap te pakken voor hun eigen dagelijkse werkgeluk door tijd te investeren om zelf te leren de authentieke THUISWERKPLEK te creëren.
Zodat zij ook thuis mentaal en fysiek OPTIMAAL FUNCTIONEREN.
Wat jouw bedrijf nodig heeft
is dat medewerkers die hybride werken
- helder krijgen hoe zijn/haar optimale en persoonlijke thuiswerkplek er uitziet
- begeleid worden in het ontwerpproces en daarmee de architect in zichzelf aanwakkeren
- het creëren van hun persoonlijke thuiswerkplek als project aanpakken met een duidelijk en efficiënt tijdschema
- vanuit intrinsieke motivatie en inspired action het ook echt gaan DOEN
- ondersteunt worden in het organiseren van een afwisselende werkdag
- de computerthuiswerkplek op juiste manier is ingesteld
Design-coach Anke neemt hen mee in het proces als hun inspirerende teacher via het programma ‘My (home) Office is my Canvas‘.
Dit is wat de medewerker krijgt als die meedoet met het programma
My (home) office is my canvas
-
Online Training
6 modules online training dmv video, audio, oefeningen, opdrachten in een online omgeving
-
Oefeningen & Opdrachten
Digitale invultemplates, oefeningen, infographics, opdrachten en praktische to do’s
-
Creators Community
Alle deelnemers komen samen in dit online klaslokaal om elkaar te kunnen inspireren, motiveren en activeren. Hier worden vragen, successen en onzekerheden gedeeld.
-
Design Lounge
Alle vragen, behoeften, ideeën en oplossingen voor de fysieke ruimte (de thuiswerkplek) kunnen hier met beeldmateriaal geplaatst worden.
-
App op de telefoon
Via de app van de online omgeving is het super makkelijk om foto’s of videomateriaal te delen in de Design Lounge. En uiteraard kan ook het programma gevolgd worden waar en wanneer men maar wilt.
-
Maandelijkse live online groepscoaching
Elke maand is er een online Q&A Sessie met Anke. Hierin kunnen alle soorten vragen besproken worden. Door deze sessie blijft iedereen volledig aangehaakt en gemotiveerd. En zo kan je samenwerken met Anke om nóg sneller tot een ontwerp te komen.
Wat anderen zeggen
“THUISWERKEN MET FOCUS EN DE CREATIEVE IDEEËN EN OPLOSSINGEN STROMEN VANZELF“
Voordat ik aan de slag ging met het inrichten van deze ruimte voelde het oncomfortabel. Het wit met grijs alleen maakte het kil / klinisch, ik wist niet hoe ik het ‘warmer’ kon krijgen. En ik miste ook eigenheid. Ik worstelde met de keuzes voor meubels en aankleding.
Ik werd heel enthousiast van de Feng Shui invalshoek en geloofde dat ik daarmee de juiste balans kon vinden waardoor ruimte, online samenwerken en output hand in hand gaan. Vanuit die kennis ben ik bewust en anders gaan kiezen voor de meubels in mijn thuiswerkplek. En dan bleek het ineens heel simpel: ronde vormen toevoegen (tafel, kleed), metaal voor de lampen en aaibare stof op de stoel en vloer.
Zonder deze kennis had ik dit nooit durven kiezen voor andere vormen en materialen. Nu ben ik zo blij dat ik het gedaan heb, de vibe klopt en ik ervaar enorm goede flow. Hierdoor stromen de creatieve ideeën en oplossingen als vanzelf. Enorm blij met deze thuiswerkplek!
Liselotte
inrichting thuiswerkplek
“MIJN KANTOOR IS MIJN 2E THUIS GEWORDEN”
Ik heb veel talenten, maar kijk op interieur en inrichting is daar absoluut niet één van. maar om nou te wonen of werken in iets wat helemaal de smaak is van “de expert” stond me ook tegen.
Hoe heerlijk dat Anke je juist helpt om samen uit te vinden wat helemaal bij JOU past.
Met de hulp van Anke lukte het me om zelf vanuit vertrouwen en zonder keuzestress keuzes te maken. En dat terwijl ik geen enkel verstand heb van interieur! Een heerlijk (leer)proces EN super resultaat qua ruimte.
Astrid Davidzon
ondernemer - indeling & inrichting kantoor
Aan het einde van dit programma hebben jouw medewerkers…
1
verhoogde productiviteit thuiswerken
Thuiswerkplek die afgestemd is op de verschillende activiteiten zodat de medewerker mentaal optimaal kan functioneren, ofwel, vanuit ease & joy kan thuiswerken. Het hybride werken is hiermee geïntegreerd over alle werkplekken.
2
thuiswerkplek geoptimaliseerd
ARBO proof computerwerkplek geïnstalleerd EN werkplek die afwisselende werkhouding stimuleert zodat medewerker ook fysiek optimaal functioneren kan. En dus een lager ziekteverzuim onder de medewerkers en meer werkgeluk.
3
authentieke uitstraling
Persoonlijke én professionele uitstraling in videomeetings, zowel intern met collega’s als ook extern naar klanten, samenwerkingspartners en/of leveranciers.
4
toepasbaar stappenplan
Kennis en vertrouwen om dit proces telkens weer toe te passen, handig als de werknemer van functie wisselt en daarmee de werkzaamheden ook veranderen. En ja, deze methode kan óók op andere ruimtes in huis worden toegepast, dus extra karmapunten verdiend voor goed werkgeverschap.
Hieruit bestaat het online programma
‘My Office is my Canvas’ is opgebouwd uit 6 modules, mijn unieke C6 methode:
>> Clarity – Concept – Collect – Canvas – Create – Check <<
Klik op het icoon om te lezen wat elke module inhoudt.
CLARITY
CLARITY
concept
concept
collect
collect
Canvas
Canvas
Create
Create
Check
Check
Over Anke van Eck
Design-coach / teacher / energizer / (thuis) werkplek expert
Er is één ding waar het bij mij altijd om gedraaid heeft: mensen blij maken met een fijne woon- of werkomgeving. Die omgeving is er namelijk áltijd en heeft zo’n grote impact op hoe we ons voelen, dat dit te belangrijk is om geen serieuze aandacht aan te besteden.
Allereerst ben ik daarom vanuit technisch oogpunt bouwkunde aan de HTS en erna TU Delft (voor de functionele invalshoek) gaan studeren. Maar mijn liefde voor kunst en interesse in hoe onze omgeving ons welzijn beïnvloed kon ik niet kwijt door alles alleen vanuit een ingenieurs- en architectenblik te bekijken. Waarop ik Klassieke Feng Shui ben gaan bestuderen, dit gaat over energie.
Al die kennis en mijn jarenlange ervaring als huisvestingsadviseur heb ik in 2019 samengevoegd tot een unieke methode om niet alleen iedereen te stimuleren zijn of haar eigen ultieme woon- of werkplek te creëren, maar ook alle tools, handvatten én vertrouwen te geven om het ook daadwerkelijk te gaan doen. Zowel bedrijven als particulieren heb ik sindsdien mogen begeleiden om hun optimale, ondersteunende en stimulerende fysieke omgeving te verwezenlijken.
voor werkgevers die het hybride werken vanuit de thuiswerkplek next level willen brengen
Empower jouw medewerkers om zelf hun authentieke thuiswerkplek te creëren zodat zij mentaal en fysiek optimaal kunnen functioneren vanuit huis.
Wil jij het programma ‘My (home) Office is my Canvas‘ beschikbaar maken voor nieuwe medewerkers, teams of alle hybride werkende werknemers?
Plan direct een afspraak met mij in om nader kennis te maken. Dan bespreken we jouw behoeften als werkgever en hoe dit programma erbij aansluit.
Ook praktische zaken als betaling, aanmeld- en startprocessen voor de medewerkers stemmen we af met elkaar.
De prijs is NU tijdelijk slechts € 347,- excl BTW per deelnemer.
Wat anderen zeggen
“ANKE HEEFT HELDERE VISIE OP COMFORTABEL WERKEN“
Met haar sprankelende energie en visie bracht ze al haar kennis en ervaring samen. Haar technische kennis van bouwkunde gecombineerd met feng shui en een vleugje van Anke zelf, had een geweldige impact op het resultaat. Het saaie grijze kantoor is getransformeerd
Een plek waar iedereen zichzelf kan zijn (fijne hoekjes, prettige stilteplekjes), het beste uit elkaar kan halen (de speelhoek en picknicktafels) en op een plek kan werken die aansluit bij de rol/functie (rood staat voor energie en klantcontact, blauw voor rust, analyse en concentratie en geel voor inspiratie, dialoog en overleg).
Ik wist wat belangrijk was voor de organisatie:
- Plek waar iedereen zichzelf kan zijn
- Beste uit elkaar kan halen als collega’s onderling
- Werken op een werkplek die aansluit bij de rol en functie
Maar hoe dit er concreet uit zou kunnen zien op kantoor, ik had werkelijk geen idee?! Daar heeft Anke ons mee geholpen, om deze wensen te vertalen naar indeling van de kantoorvloer, inrichting en het inkleuren van de ruimte.
En het mooiste vond ik eigenlijk nog dat Anke met haar oplossingen heel adequaat kon schakelen tussen verwachtingen en werkelijkheid. Dit heeft ertoe geleid dat we ver binnen ons budget konden blijven!
Liselotte Waterbeek
HR director Youvia – herinrichting kantoor Amsterdam
“HET IS LEUKER OM TE INVESTEREN IN BEGELEIDING DAN EEN MISKOOP TE BEGAAN.”
Het kleurenpalet van terracotta en goud in combinatie met de groene bank is heel rustgevend en gaaf tegelijk, daar was ik zelf echt nooit opgekomen. De groene bank was in het begin het spannendst om te kiezen en te kopen, maar heb vanuit vertrouwen de juiste keuze durven maken. Vervolgens kwam het behang met palmprint achter de bank. Dat vond ik ook heel spannend, dacht dat het te druk werd. En wat blijkt, ben er zó blij mee, deze hoek is nu mijn favoriete plek in huis!
Hierna ben ik ook een kale muur in de keuken gaan behangen met print, dat voelde logisch in plaats van uit mijn comfortzone.
“Ik denk dat ik zelf veel ben veranderd gedurende het proces want de laatste veranderingen waren vrij radicaal (vanuit mijn oude ik) maar heb dit niet meer als spannend ervaren. Wat een heerlijkheid om zo vanuit vertrouwen en met plezier mijn eigen thuis te creëren. Nu word ik zelfs om tips gevraagd door bekenden.”
Yvonne raadt het programma “My Office is my Canvas” aan als goede investering want je leert om zelf aan de slag te gaan en met deze invalshoeken voorkom je dat het saai wordt.
In vergelijking met een stylist of architect zet Anke van Eck jou aan het onderzoeken om zo jouw eigen persoonlijke interieurstijl te creëren.
Yvonne Zegers
Sevilla, Spanje – inrichting en inkleuren eerste eigen huis
meest gestelde vragen over het programma
'my office is my canvas'
Dit programma is een online programma met zowel educatie als contactmomenten. Medewerkers volgen de online training in een online omgeving waar iedere deelnemer een eigen account heeft. Elke week komt er nieuw trainingsmateriaal vrij, dit kunnen video’s, lessen en/of verschillende opdrachten zijn.
Dit programma is ontworpen voor elke medewerker die zijn / haar functie (gedeeltelijk) thuis kan uitvoeren en dus een thuiswerkplek (nodig )heeft.
Het is geen vereiste om een eigen kamer beschikbaar te hebben. Er zijn altijd oplossingen te vinden voor het creëren van een eigen werkplek, hoe groot of klein dan ook. Juist als er geen aparte werkplek is, is het lastig om een werkplek te creëren waar je mentaal en fysiek optimaal kunt functioneren. Dus is in die situatie het programma juist ook van heel veel waarde.
Het programma is van waarde voor iedere branche. Het gaat er puur om dat medewerkers één of meerdere dagen per week vanuit huis werken.
Gedurende 4 maanden wordt men intensief begeleid door Anke in de modules. Middels verschillende video’s, audio’s en live coachcalls worden alle deelnemers aan de hand meegenomen. Elke maand is er met de groep een uitgebreid LIVE online coachmoment waarin alle persoonlijke ontwerp- en coachvragen gesteld kunnen worden.
Elke maand is er een live, online, coachcall. Hier kunnen alle vragen gesteld worden en zal er nieuw, extra verdiepend, materiaal aangereikt worden. Tijdens de coachcalls zullen er online ook ervaringsgerichte oefeningen gedaan worden, dit geeft een enorme verdieping en versnelling in het ontwerpproces. Kan een medewerker een keer niet bij een live coachcall zijn, dan kan hij / zij deze op elk gewenst moment terugkijken.
Om te zorgen dat de medewerker niet alleen mentaal maar ook fysiek optimaal kan functioneren vanuit de thuiswerkplek zijn een aantal zaken van belang. Enerzijds is dat afwisseling voor het lichaam, ofwel, niet statisch maar dynamisch door de dag heen bewegen. En anderzijds is het juist installeren van de computerwerkplek cruciaal. Hier is een hele module aan gewijd in samenwerking met thuiswerkplekspecialist Ingrid Kruithof.
Via een visuele check (lang leve de videotechniek van de 21e eeuw) geeft gecertificeerd thuiswerkspecialist Ingrid Kruithof feedback op de houding achter de computer en kan de medewerker direct de benodigde aanpassingen doen.
Een laptop en/of telefoon, een schrijfschrift, een pen en de commitment die men met zichzelf aan gaat om hier vol aan mee te doen. Dit gaat diegene zoveel opleveren!
Het zijn zes modules waarbij elke week een module vrij komt. Het is aan te readen om 1 a 2 uur per week te reserveren voor het doorlopen van het programma. De maandelijkse live groepscoachcall duurt 1-1,5 uur.
Deelnemers krijgen vanaf hun persoonlijke startdatum 4 maanden toegang tot het volledige programma. Voldoende tijd om het programma op een ontspannen tempo te doorlopen, rekening houdend met vakantie, eventuele ziekte en pieken in werkdruk, én voldoende druk om er ook echt mee aan de slag te gaan.
Ja dit is mogelijk wanneer het gaat om inkoop van grotere aantallen tickets op één factuur.
Neem hiervoor contact met mij door een afspraak in te plannen in mijn online agenda of stuur mij een e-mail.
Dit programma heeft niet als doel om nieuwe spullen aan te schaffen. Om die reden werkt Anke dan ook niet samen met leveranciers van meubilair, technische gadgets of andere interieuritems. Wel heeft Anke een ruime kennis en ervaring met interieurinrichting en kan zij doorverwijzen naar leveranciers.